Wednesday, August 19, 2009

KISAH DI HARI KELUARGA


EMM..ini adalah ahli kuarga haji abdul rani bersama ank2 dn cucu2 yg diambil pada zaman biler pon aku x bper nux tau lah janji ia adalah salah satu memori yg indah ketika itu.

ini adalah ahli kuarga yg terkini diambil sempena hari kuarga 1 pd thun 2005(raye k2)
(911:maaf gmbr kurang memuaskan)
objektif hr kuarga ini diadakan adlh utk mengeratkan hubungan antara kuarga(maklumlah ramaii sgt,kekadang aku pon x bper knl)
huh so apabila majlis mcm ni diadakan aku rase amat bebangga krn aku mempunyai kuarga yg begitu ramai rupanya.ada yg penah jd kwn aku tetiba jd sedara..mcm maner tuh.bley x knl.skrg aku dah knl lah..terima kasih kpd ajk2 yg telah bersusah payah untuk melancarkan majlis ini walaupon pelbagai rintangan yg di tempuhi utk mncapai impian yg sudah lamer dibincangkan.
kuarga hj abdul rani(iaitu atok aku) mempunyai 11 org anak(slh sorg nyer bapak aku lah)hasil perkahwinan bersama 3 org isteri nya(amboii).
  • isteri pertama=tiada dikurniakan anak then after my grandma pass away my grandpa...
  • isteri ke2=emm dikurniakan 4 org anak(3 lelaki/1 perempuan) then...
  • isteri ke3=dikurniakan 7 org lg anak(5 perempuan/2 lelaki temasuklah bapak aku)
my grandpa kawen laen krn isteri nye telah meninggal dunia bkn berpoligami yer.maybe terasa kesunyian.
dari 11 adk bradik itulah muncul nye aku dan ahli kuarga laen,setelah di banci lebey kurang 300 org ahli kuarga yg bermula dr Hj Abdul rani(grandpa).
atok aku ni seorg architect dan mempunyai pejabat sendiri yg ditubuhkan
pada tahun 1926.


ini adalah salah satu rutin pekerjaan allahyarham bersama temannya allahyarham Pak Itam Rosbon.


ini pula adalah salah satu kereta kesayangan allahyarham iaitu Moris Minor AP3403 yang banyak meninggalkan kenangan dan sejarah dlm kuarga ini.


dan disini lah teratak allahyarham dan ahli kuarga hingga ke akhir hayat beliau.
(rumah ini suda bnyk perubahan krn pengubahsuaian mengikut mase ke semasa)
huh bangga giler aku sbb mempunyai kuarga yg agak ramai ni.
pape pon aku akn sntiasa mengingati allahyarham atok aku yg bnyk bg aku upah time beliau suh aku beli brg utk nye.TERIMA KASIH atokk.
syuQk syangg atokkk..

(911;tok aku pggl aku dgn namer mamat time aku kecik2 dulu umo 4 tahun kot)
huhuhu
sekian lah
Slide 11

No comments:

Post a Comment