Tuesday, August 18, 2009

kepenatan yang berbaloi(vol 1)


bismillahirrahmanirahim....
emm pengalaman b'krja amat b'mkna bg aku..so aku dgn sedaya upaya utk mmstikan aku sntiasa mndpt tmpat dimana shj aku b'krja.skrg aku selesa dgn position yg telah aku tempa dgn hasil titik peluh sndiri,krn selama ini aku tdk prnh tefikir utk ke tahap mcm nih.skrg aku adlh assistant manager di restoran mcdonalds yang amat dikenali and digemari ramai.aku juga amat brbga mnjadi wrga mcdonlds krn aku diberi peluang sebegini bsr dlm idup aku nih.aku cume berusia 21 thn pd jun yg lalu,dan aku blh ke tahap ini,walaupon kehidupan aku agak sederhana tp aku ttap brbgga krn pd usia semuda ini aku berjaya.emm kepenatan yg dilalui,berhadapan dgn customer yg bermcm fe'el nyer,conduct my team yg agak bsr kdg2 aku rasekan diri aku ni bkn lg brusia 21 thn tp lebeh tua dan matang.huhu mungkin dr segi fizikal aku yg nmpk matured mnjdkn aku lebeh confidence dgn diri sndiri..sesiapa yg berada dlm situasi aku mgkn memahami nyer utk mnjd sorng yg brjiwa kntal krn aku bkn berada di dlm fast food business semata-mata tpp di dlm people business jugak.gaji aku pon dtg nyer dr people out thre yg brblnja kat mcd.thanx to people out there and support our business.sblum aku ke thp ini aku hnye sbg crew biasa shj.bkrja ssince ends of 2005(after my spm paper).6 bln kmudian aku di 'promote mnjd ketua kru,1 thn kmudian nye plak aku dinaikkan pgkat ke management(bkn sng tau kene interview with operating manager au,shes my big boss at nothern area and i had to answer her quaries only in english,naseb baek lah aku spm dpt a1 dm english.huhuhu alhamdulillah aku akirnyer diserapkan ke dlm management team yg baru.dan hingga lah skrg aku telah bnyk merantau dr satu daerah ke negeri dan ke negara2 yg asing bg aku)dan dr cni jugak lah my journey brkmbg,walaupun penat tp ia amat brbaloi dgn kejayaan yg telah aku terima(gaji pon cukup bg sara idup my parents and to me for bought some stuf and enjoy but work is work)cukup lah smpi disini.sekian

No comments:

Post a Comment