Friday, November 19, 2010

Kerja mane yg x penat ?

Salam , entri aku yg ke2 hr ini.Dlam bln ni shj aku dah 3 minggu berturut2 ulang-alik dr ipoh ke teluk intan dan dr teluk ke ipoh.Ini semua adlh urusan kerja,dah jd lumrah dlm pekerjaan kita klu dah jd mcm ni nak x nak kiter kene lah terima,name pon mkn gaji juga.Ok kiter tutup kisah aku ni jap n kmbali kpda tajuk utama aku.Hari ini aku terbaca satu risalah yg menyatakan ada peluang pkerjaan yg x memenatkan.aku bukan ape,cume rase pelik je sbb setahu aku semua keje di dunia adlh memenatkan.x kiralah penat dr segi ape pon.PENAT bukan semata-mata kite penat smpai x leh berjalan or mkn sekali pon,tp ader penat yg dtg nye dr emosi dan cara pemikiran kiter.betul x..?? kalau kite runsing dgn kerje kite so scr otomatik nye otak kiter akan memikirkan perkara yg akan lebih merunsingkan kiter.ape yg kiter buat sesuatu keje tu semua nya dtg dr otak kiter gak..emm ni yg parah pd mase ni..aku ader lah tnye bbrape org awam n pelajar institusi pengajian tinggi berkenaan topik ni dan ini mereka punye pendapat ;

1.cik siti (24)(penjual surat khabar kat area umah aku) - zaman skrg mane ader wanita muda nak jual surat khabar mcm ni,dorg pk x der "class" .tp kerja mcm ni pon ade untung nye jnji halal.
2.gunasegaran (20) (penganggur kelas atasan) - saya tamao keja ini kerana ha saya itu bapak banyak kaya raya.jd apa guna kerja.kerja kasi penat itu juga badan.aiyoyo !!
3.mayang (22) (pelajar ITP) - kerja pd zaman ni perlu ader "demand" klu x der kiter akan ditintas dan akn sia-sia shj pelajaran kami.

Ok, ini shj pndpt org awam dan pelajar yg dpt sy selitkan.Sbb yg laen punye pndapat aku tatau aku letak mane dah..
So,Skrg ni pulak aku nak pendapat org ramai laen diluar sane utk memberi sedikit kate2 yg korang rase sesuai ngn topik aku ni.ada x pekerjaan yg x memenatkan otak dan tubuh badan ni.?atau ape yg aku ckp ni semua nye x betul...?? so yg mane korg rase.
sekian...

No comments:

Post a Comment